• Lata doświadczeń w biznesie
img

Olej kokosowy dla osób odchudzających się

Jeśli jeszcze nie używasz oleju kokosowego, to powinnaś jak najszybciej to zmienić! Spróbujemy Cię przekonać do tego, że olej kokosowy przyda Ci się praktycznie w każdej dziedzinie życia: w kuchni, w kosmetyce, pielęgnacji ciała, a nawet… butów!
 

Właściwości oleju kokosowego, o jakich nie miałaś pojęcia
Może wydać Ci się to paradoksalne, ale olej kokosowy jest świetnym środkiem na odchudzanie. Dzięki jego składowi jesteśmy w stanie szybciej pozbyć się nadwagi lub otyłości (zwłaszcza słynnych wałeczków na brzuchu!), ponieważ organizm potrafi go przyswoić bez odkładania się w postaci dodatkowego tłuszczu. Co więcej, olej kokosowy jest wykorzystywany przez nasz organizm do produkcji energii i spalania kalorii!
 

Skąd się pozyskuje olej kokosowy?
Nawet jeśli nie jesteś fanką kokosowego smaku, powinnaś spróbować oleju kokosowego. Istnieją bowiem rodzaje tego oleju, które są zupełnie bezzapachowe i bez smaku! Olej kokosowy pozyskuje się z miąższu kokosa i jest uznany za jeden z najzdrowszych olejów na świecie. Znajdziemy w nim bowiem trójglicerydy średniołańcuchowe (MCT), wyjątkowe cząsteczki tłuszczu uznawane za niezdrowe tłuszcze nasycone, jednak jeśli rozsądnie je spożywamy, przyniosą nam niespodziewane korzyści.
 

Olej kokosowy dla osób odchudzających się
MCT, czyli cząsteczki, o których wspomnieliśmy powyżej, metabolizowane są przez nasz organizm inaczej niż zwykłe tłuszcze. Nie zamieniają się w tkankę tłuszczową, ale od razu czerpiemy z nich energię, są swoistym paliwem – dlatego też przyspiesza się przemiana materii. Jak to się przekłada na jedzenie? Po zjedzeniu posiłku z olejem kokosowym szybciej spalamy zbędne kalorie, dzięki temu zapobiegając nadwadze i otyłości. Niewątpliwym plusem oleju kokosowego jest również to, że jest bardzo sycący, dlatego na długo zaspokaja głód!
 

Jak włączyć olej kokosowy do swojej diety?
Osoby, które chcą pozbyć się zbędnych kalorii powinny jeść około 30 ml oleju kokosowego dziennie, czyli dwie łyżeczki. Badania nad skutecznością takiej kuracji potwierdzają raporty prosto z Brazylii, opublikowane w czasopiśmie medycznym „Lipidis”. Brazylijscy naukowcy zaprosili do eksperymentu grupę czterdziestu kobiet w wieku od 20 do 40 lat, które cierpiały na otyłość brzuszną. Przez trzy miesiące codziennie części z nich zalecono im jeść 30 ml oleju kokosowego, a pozostałym 30 ml oleju sojowego, bez zmieniania swoich nawyków żywieniowych, ale z uwzględnieniem 50 minutowego codziennego marszu. Jakie były wyniki? Otóż po zakończeniu eksperymentu kobiety z grupy oleju kokosowego miały znacznie niższe BMI i obwód talii niż kobiety, które jadły olej sojowy. Warto o tym pomyśleć.

Zobacz również